lørdag 2. juni 2012

Bloggefot

Jeg har ikke hatt skikkelig bloggefot i det siste. Jeg synes plutselig ikke det er så enkelt å skrive innlegg, og jeg har heller ikke vært flink til å legge igjen spor etter meg hos andre. Dette er selvsagt bare hverdagstrivaliteter, men jeg har likevel tenkt litt på min manglende bloggefot. Jeg liker jo så godt å skrive vanligvis!?

Men her om dagen, da jeg var på tur med hund og unger, fikk jeg en liten idè. Hva med å bare poste et bilde? Et enkelt innlegg som kan fungere som en liten "ice-breaker" for meg selv... Hva med et vakkert, poetisk bilde med noen få, men meningssfylte ord til!? Jeg ble etter kort tid enig med meg selv om at det var en glimrende tanke, og jeg begynte å speide ivrig etter noe vakkert og poetisk å ta bilde av. Etter å ha forkastet utsikt, unger og store deler av den norske naturen, befant jeg meg atter på brostein. Jeg følte da at det hastet med å realisere fotograferingen, og blikket flakket ivrig over omgivelsene. Jeg kastet nok et blikk på underlaget, og da slo det meg. Jeg hadde jo alt jeg trengte for å ta et klassisk og ufeilbart bloggebilde: Bildet av egne sko!

Opprømt over at løsningen var innen rekkevidde ble jeg overmodig. Jeg inviterte unger med på seansen. Vi stilte oss på rad, og mens jeg hevet kamera følte jeg meg som en ekte blogger igjen. Akkurat idet jeg trykte på avtrekkeren for å forevige det vakre øyeblikket forandret det seg drastisk:




Uventet inn fra høyre ankom nemlig et stk tissetrengt hundebeist. Snakk om " rain on my parade!!" 

Det poetisk og vakre må nok en gang se seg slått av kald og grå hverdagsrealisme...

10 kommentarer:

Elin sa...

Hehe, du har en slik linselus du også ja..
Jeg tok et fantastisk bilde av guttungen i fjor. På hytta. Han peker på en bevergnagd stokk. Blikkstille vann i bakgrunnen. Flott motiv. Jeg knipser, og sier meg fornøyd. Når bildene så kommer over på pc'en har det oppstått en situasjon mellom den fotogene guttungene og det idylliske vannet. Bikkja måtte bæsje... plutselig. :-D Jadda.

Vel vel, blogginga går i rykk og napp for flere for tia, og sånn er det bare. Vi skrives når vi skrives igjen. :-)

Ha en god helg videre.

KKvinneblogger sa...

Ha, ha, det var jo et sjarmerende innslag i bildet! :)

Mormorfarmor Inger sa...

Typisk! Men herlig bilde, uansett :)

Whitebite sa...

Går treeeeigt her også gitt.
Sukk..hva kan man si?

Lunalei ;-) sa...

hahahahah hva skal man med bloggefot når man har bloggsko i fleng...!!! Syens forøvrig det var poesi så det holdt i bildet - med en dypere mening også: Om man tenker for mye går det meste i dass....kniis!
Syens du kan lage et innlegg om alt spennende i naturen, sett fra en hunds nese...
Uansett, gleder meg til flere innlegg fra deg, du skriver så bra!
Ha en riktig god og inspirerende søndag,
klem fra Lunalu

Shy sa...

Hoho! Du skriv fantastisk!
Bilde av sko er ein innertier.

Billa Blå sa...

Haha! For eit komisk innlegg! Eg likar at du er tilbake med din snertne penn.

Tevanga sa...

He he, that's life. Jeg skulle filme gutta med mobilen en kveld og sende til mannen som var på jobb, en type "vi savner deg pappa" video, men hele greia ble en film av gutta bakfra mens de satt klistra til kjøkkenvinduet og engasjert fulgte med på nabokatta som bæsja i hagen. Livet på sitt beste :-)

Bird on a wire sa...

Det var linselusa si :)
Bloggefoten er visst ikke helt toppers her for tiden heller, men jeg får da ut et innlegg i ny og ne.

erleichda sa...

Nei det er ikke lett å være romantisk i dette alt for realistisk verden vi lever i... Jeg synes bildet ble bedre faktisk og jeg håper du fortsetter å skrive sånn innemellom ; )