tirsdag 26. oktober 2010

Dæven så gøy det er å blogge!!!

Jeg har fått så mye påfyll i det siste her i GULLgode blogglandia at det nesten ikke er til å tro!!

Jeg har fått en utfordring fra den godeste Pafrika og selv om det nesten er en uke siden jeg fikk den (okai da- det er allerede en hel uke siden) så er den ikke glemt. Jeg er bare litt treg. Men ikke utakknemlig. Jeg setter veldig stor pris på at supergode Pafrika har fått meg til å føle meg så hjertelig velkommen her. Smask! (Synes du at jeg er litt greiere på blogg enn i virkeligheten? Litt varmere liksom? He-he-he)


Jeg har også fått den samme utfordringen fra Et lekent sinn og det synes jeg er spesielt hyggelig - for da kan jeg slå to fluer i en smekk... Neida!! "Med et lekent sinn" er en blogg jeg synes er veldig fin, med mange utrolig flotte bilder. Tusen takk for oppmerksomheten. Virkelig!

Sist, men overhodet og absolutt ikke minst: jeg har fått en Award av Namaste som jeg er kjempetakknemlig for. Tusen takk- du er bare kuler og krutt!! Jeg digger deg og din rause og herlige stil- du gjør at jeg setter mer og mer pris på å blogge og spionere her i blogglandia.

Jeg begynner med utfordringen fra Pafrika, for her er jenten som kan ta en utfordring- om ikke akkurat på strak arm så  hvertfall sakte og nølende:

(Først skal jeg bare  klippe og lime litt,  deretter må jeg tenke og filosofere litt før jeg kaster meg spontant ut i det og SÅH kan jeg impusivt svarer på alle spørsmål..)

1. What is your favorite word?
Hm? Synes dette begynte veldig så vanskelig (kanskje derfor det heter utfordring?) Jeg har egentlig ingen favorittord og er generellt veldig glad i ord. Kankje jeg kan skrive et ord jeg liker å si? Selv om jeg ikke er så interessert i betydningen av det.. Jeg liker veldig godt å si Autentisitet. Aner ikke hvorfor - og det er heller sjeldent jeg fletter det inn i en samtale. Men jeg kan godt gå å smånynne på det for meg selv..


Hm? Føler jeg allerede er på tynn is her..! Neste spørsmål, takk!


2. What is your least favorite word?
Har heller ingen direkte hatord, heller. Dette begynner dårlig. Jeg har jo lyst å ta utfordringen og ønsker derfor å dele litt her... Spurte derfor Eplekjekk om litt drahjelp ved å spørre han om han hadde noen ord han liker dårlig. Svaret kom urovekkende kjapt og kontant: "BLOGG!"


Jeg ler meg i hel!- Dette er er altså reaksjonen etter en knapp måned med blogging!


3. What turns you on creatively, spiritually or emotionally?
Jeg vet ihvertfall hvem som ikke "turner meg on" akkurat nå!! DusteEplekjekken!!


4. What turns you off?
Okai, ser at svaret over kanskje burde kommet her.. men skal prøve å være litt seriøs. 


Det verste jeg vet er urettferdighet og nedlatende holdinger ovenfor andre. Jeg håper virkelig at jeg ikke synder mye i forhold til dette.


5. What is your favorite curse word?
Her er det bare å velge- og ikke vrake. Jeg setter stor pris på litt solid bannskap og ser helst at det avleveres med innbitt følelse, snert og tydelig diksjon! Jeg innrømmer gjerne at Faen er hyppigst i bruk. En god gammel klassiker!


6. What sound or noise do you love? 
Her er det slike  "kiler- meg- i -sjelen- lyder" som får førsteplassen; Gullungene som har latterkrampe eller deres små gledeslyder som gjerne kommer i kjølvannet av en julegave eller lignende. Eller når de er så ivrig etter å fortelle noe at ordene hopper og danser i fortellingen deres. Sukk.


Ellers er jeg veldig glad i musikk, og i den forbindelsen er blant annet Mr Leonard Cohen flink til å smyge seg inn i hjertet mitt!


7. What sound or noise do you hate?
Lett. Tannleggborr. *Frysninger*


8. What profession other than your own would you like to attempt?
Denne blir ikke lett. Jeg aner ikke hva jeg skal kalle den profession jeg allerede har engang. 


Men hvis jeg kan velge utifra en Narnia/Utopia verden tankegang  - der alt kan skje- så vil jeg veldig gjerne ha en forlags/forfatter/sjokoladefabrikkeier stilling. Kan jeg? Pliiis! 


9. What profession would you not like to do?
Jeg vil i hvertfall aldri jobbe på "Sotra Betong og Video"- en oppdiktet bedrift som jeg har brukt når jeg har savnet faktiske steder til å eksemplifisere eksistensen av corporate crime og usannsynlig kjedelige arbeidsoppgaver. (Åh, jada, jeg ligger hakk i hæl på Michael Moore når det gjelder bekjempelsen av kapitalistisk maktbruk og utnytting av abeideren!)


Hvor ofte trenger jeg egentlig å eksemplifiserer dette? Lurer på om det er et høyt nok antall ganger til å legitimere behovet for en oppdiktet bedrift. Blir kjent med mange nye og skremmende sider av meg selv i denne utfordringen...


Siste spørmål (Hører jeg et lettelsens sukk nå?)


10. If Heaven exists, what would you like to hear God say when you arrive at the Pearly Gates?
Her må jeg bare innrømme at jeg forventer at et eventuelt utsagn fra Gud skal kunne overgå alt hva jeg enn kunne funnet på her. Jeg forventer en gedigen bakoversveis og håper samtidig at Gud ser gjennom fingrene på min avslappede holding til hans eksistens. 


Jeg vet at regelen er slik at jeg skal sende denne utfordringen videre, men jeg påberoper meg spesialbehandling siden jeg er nybegynner: Jeg må bli litt bedre kjent med omgivelsene slik at jeg ikke bare sender utfordringen tilbake de flinkingene som jeg mistenker allerede har mottatt denne... 


Nå hadde jeg tenkt å hive meg rundt å ta fatt på Namaste sin Award, der jeg er bedt om å skrive enten 3 ting jeg liker å gjøre eller 3 ting jeg brenner for. Men jeg er redd for at om jeg tok tak i dette med engang så ville det fremstå for en eventuell leser (er det noen som fortsatt henger med?) at det eneste Eple er opptatt av er Eple og at det eneste Eple liker er å skrive om Eple. Og det blir jo ikke riktig. Ikke helt ihvertfall..


Og for å yte Awarden rettferdighet så fortjener jo den (og Namaste) at jeg lager et eget innlegg dedikert til den. Sant? Ja- beslutningen er tatt og innlegg kommer snart!


Ha en fin dag alle sammen!!

9 kommentarer:

Huldra sa...

Ingen fare å skrive langt, når det engasjerer som du gjorde nå. Rafft svart, og grattis med både utfordring og kirsebær! =D

Savner turbloggen din..? Verden er merkelig, så det er egentlig ikke så rart at det skjer to temmelig like ting på hver sin plass til samme tid. Jeg vil veldig gjerne se både bilder og tekst, så jeg håper det kommer. :)

Tjoppoghei fra Huldra

Med et lekent sinn / With a playful mind sa...

heihei!
Du tok utfordringen på strak arm og syntes du klarte deg bra! Ser jeg har sendt deg akkuratt samme utfordring i går, tror vi er i utfordringens uke jeg :D Liker så godt måten du skriver på, finner det svært underholdende. God tirsdags kveld til deg og kos deg videre meg BLOGGINGEN!

mvh Med et lekent sinn

Pafrika Og Belkini sa...

Smask sjøl! I motsetning til deg er jeg nemlig varm og positiv BÅDE i virkeligheten og i Blogglandia! Hehe. Ok, kanskje bortsett fra i dag... ;)

Dessuten, hate to tell yoy but I TOLD tou - blogging e grådig gøy! Og Eplekjekken har allerede fått dosen sin? Håhå, her e det duket for forviklinger fremover. Jeg rigger meg til med brus og popcorn, og gleder meg! Husk nå endelig å hilse!

Shy sa...

Kom innom her frå Pafrika og Belkini:) Og, hehe, ler av Eplekjekk! Blogg er kjempekjekt, men tek nok litt tid....
Gratulerer med utfordring og kirsebær :)
Kjem innom seinare også!

Skjerstad sa...

Jeg sitter å humrer og ler , beste kommentaren kom fra eplekjekken ;) hi hi , min mann lo da jeg leste det for ham :)

Ha en fin kveld videre :)

Unknown sa...

Sattan seie eg! (føle det kanskje blir litt mindre banning...? Nei, gjørr nok ikkje det ;o)) Av og te mååå litt sterkare uttrykk tas i bruk nemlig!
Detta var den absolutt mest underholdande tolkningen av denna utfordringen ever! (Sorry alle dåkke andre, men sånn e det barra!)
Eg har fått den eg og, men itte å ha lest her hos deg, så våge eg meg ikkje utpå rett og slett.

Rødme litt og seie takk for fine ord og eg.
Håpe verkelig du komme ut av spioneringens skygger i løpet av helga i Bergens gater må eg sei ;o)

Pia sa...

He he, artig lesning;)
Det er oftere greiere å framstå som varmere i bloggen enn ellers...;)

Ellen sa...

Hei du Spøkelseskladden:)
Da ryktene om Eplebloggen nådde mitt øre føyk jeg sporenstreks inn hit for å sjekke saken.Etter å ha lest innlegget suste jeg rett inn på følgerlista di.Du har 'kjeften på rett skaft' som mormor brukte å si om folk som hadde a way with words.Her blir det morsomt å følge med videre:)
Ha en finfin torsdag!

Karianne sa...

Må si meg enig med Andregasellen over her, du er kjapp i replikken og har gode og morsomme refleksjoner. Glad jeg stakk innom her, og kommer til å følge bloggen :)

God helg fra Karianne