lørdag 5. mai 2012

Hjem, kjære casa

Åh, det er bueno å være hjemme igjen. Å kunne plante las beinas på la tierra de Noruega igjen. Muy, muy bien! 


Etter 8 diaz i España kjenner jeg likevel sterkt på følelsen av å tilhøre dos culturas, og jeg opplever å bli dratt i to ulike retninger. Tapas eller fiskeboller? Jeg kommer nok til å trenger litt tid for å acclimizadose meg til den norske væremåten igjen, det kjenner jeg. Nordmenn er jo så reserverte!? Jeg er jo såh vant til, og fortrolig med, det sydlanske El temperamente


Men, jeg regner med at jeg etterhvert vil kunne føle meg helt completo hjemme i Norge igjen, hvis jeg bare jobber jevnt og målretter gjennom en  poco overgangsperiodico, no? Og mens jeg børster støvet av min tidligere intuitive forståelse av norske skikker og tradiciones gjør jeg nok lurt i å studere dette fine tradisjonshåndtverket her:


Heimespøta bessmor-tøfla!



Grunnet kultursjokk er bein ikke plantet på gulv, men på vegg... Javel?


Nærmer seg gulvet, men de er ikke heelt i mål ennå...


Nå ligger jeg altså strak ut og ser på føttene mine. Er det kanskje noe mer fornuftig jeg burde bruke denne lørdagen til, spør jeg meg selv? Min indre spanjol svarer kontant og bastant: Mañana, mañana!! 


-Me gusto!



11 kommentarer:

Anonym sa...

En av dine aller beste! Estupendo! P.s. velkommen hjem :-D

Whitebite sa...

hola hola!
mucho nice tøflos!

Mormorfarmor Inger sa...

Gracias for flott innlegg, og fine tøfler. Dårlig på spansk, men har lært La quenta por favor i hvertfall ;)

Unknown sa...

Det e ikkje så lett å omstille seg når en har vore såååå lenge vekke nei
*sukk*

Sabla flotte tøfler da smukka!
Du imponere stadig, det e heilt sikkert.

Elisabeth, innerst i veien sa...

Hola Senora!
Nei selvfølgelig er det ikke noe bedre å foreta seg når du har så suverene Bosniatøfler på føttene. :-) Velkommen hjem og lykke til med avklimatiseringen.

Anonym sa...

Velkommen heim! Fine og nyttige tøfler no i mai!
Iskaldt, brrr! Eg har teke krukker med sommarblomstrane mine med inn i stova.
ShyB

Fragmenter sa...

Fint å ha deg tilbake i gamlelandet:) Skjønner jo at kultursjokket melder seg når du har vært borte i en liten evighet. Forhåpentligvis går det seg til. Tipper de vakre tøflene hjelper på:)
Klem

Randi sa...

Det er så godt å ligge slik med føttene oppetter veggen!! Det gjør jeg ofte :) Håper du har hatt en fin tur! KLEM.

Berre Kristin sa...

Velkomen heim! Og så fint fottøy då:) Tek nok ei tid å landa ja, men det er jo fint det også? Å ha med seg litt av stemninga og "landet" med tilbake ei lita stund? Klem og god veke i vente!

hege sa...

Muy bien! Og velkommen hjem til den norske våren! Det er nesten slik at man vurderer å bytte ut fiskeboller med tapas på heltid, vil jeg tro... Evig opitimist som jeg liker å tro at jeg er tenker jeg imidlertid at vi jo må få litt fint vær, vi også. Og dersom det fine været uteblir har du i det minste superfine sokker til å holde deg varm!

Anonym sa...

He he he! Nå ler Eplesøsteren! Antos, Antos! Mucho problemas!