onsdag 16. mai 2012

No har me juksa litt...

Tada! Sjekk det ferdig-strikkede teppet mitt!!




Jeg mangler bare en liten kruspersilledusk, så er min tidsmanipulasjon ala Ingrid Espelid  Hovig komplett, føler jeg. I mitt forrige innlegg viste jeg frem noen garnbunter. Disse er nå et teppe. Jeg regner ikke med at noen tror at jeg har klart å strikke et teppe på få dager.. Eller? Jeg har brukt måneder. Mange måneder! Det sier jo seg selv, i og med at jeg brukte måneder bare på å publisere et innlegg om garnbunter... 

Uansett, "vellykket" juksing med tidsfølelsen eller ei, jeg er veldig fornøyd med det endelige resultatet. Det er blitt et produkt som er i flittig bruk. Det er nemlig full høstfølelse her i huset i disse dager. Det regner og det blåser, og det er ikke mye som minner om mai og vår! Men jeg tåler det dårlige været ganske så godt nå når jeg kan slange meg på sofa med ullteppet mitt. Mitt, bare mitt! 


Dette er følelsen teppe gir meg nå:

Palmer, sol og mild, varm vind.

Til og med en liten heklekant er kommet på plass.. *rødme av stolthet*

Teppet minner meg altså om de fine dagene vi hadde i Spania for kort tid siden. Det er nemlig takket være den ferien jeg endelig klarte å bli ferdig med teppe. Lange og late dager er tydeligvis det som skal til for at jeg skal ferdigstille strikkingser. Er det en tilstrekkelig grunn til å innvilge seg flere (og urealistiske) ferieturer fremover!?

Se så fine de tre skattene mine er!

Vel, nå er det tilbake til gamlelandet, og de siste forberedelser til morgendagens feiring. Det er kanskje på tide å vaske bunadskjorten... Eller er det kanskje like greit å fortsette på Espelig Hovig imitasjonen min og "juksa litt" her og..?


Hmm!? Nei, dette er ikke et korrekt antrekk.. Har jo et ønske om å holde
det enkelt og stressfritt på nasjonaldagen, men dette blir bare feil, selv med sømmelig kjole til.


Fin 17.mai alle sammen! :)



10 kommentarer:

Pia sa...

Teppet var jo kjempeflott! Skulle gjerne vært i varmere strøk akkurat nå, frykter litt for morgendagens vær....

Gunn sa...

For et herlig teppe, og bilder! Også er det jo flott å ha sånne fine minner knyttet til teppet :)

Mormorfarmor Inger sa...

Vakkert teppe! Blir kanskje litt trangt å ha under bunadsskjorta? Lov å juksa med skjorta - ingen ser om den er nyvaska allikkavæl :)
Ha en flott 17 mai!

Lise B sa...

Kjempefint teppe i flotte farger! Jeg strikket ikke da jeg var på ferie i Italia, jeg hadde med hekling, men det ble ikke noe av. Men vin, det ble det en del av.

Mie fra Mies Mirakler sa...

knallfint teppe! og digger bildet av dine tre skatter ;) her er det nokså casual holdning til 17maistyret, ingen stryking av skjorter (de gjemmes under regntøyet uansett..) og vi skal slakke i sofaen og se på tog på TV frem til morroa starter på skolen til eldstemann, heeelt okei! fin søttendes til dere :) *♥*

SURRESILJE sa...

Det var et helt fantastisk teppe! Og heklekant a gitt! Imponert!

Med et lekent sinn / With a playful mind sa...

Fantastisk teppe! Håper dagen din er fin! Hipp hurra for 17 mai!

Lunalei ;-) sa...

he he - litt juksing må til! Teppet ble helt nydelig - og nydelig var også bilde av teppet sammen med barna dine!
Klem fra Lunalu - som er vendt tilbake til Blogglandia etter lang og travel tid i studentland

hege sa...

IMPONERENDE! Både teppet og styling! Hva kan man egentlig bidra med på egen blogg etter noe slikt, spør jeg bare??... Det meste kommer til kort, etter mitt skjønn.

Du skjønner kanskje at jeg er imponert?!? Ikke vanskelig å forstå, vil jeg tro.

Håper du og dine har det bra - og så gleder jeg meg til enda flere kreative krumspring fra den kanten!

hege sa...

Jeg glemte å si at du selvsagt bør ta hyppige ferier til steder hvor man kan tillate seg å sitte en hel dag og strikke - og at jeg mer enn gjerne slår følge med deg i samme ærend;-)